Dumlupınar Denizaltısı (Ah bir ataş ver türküsünün yürek dağlayan hikayesi) O kahreden olay 4 Nisan 1953 yılında yaşanmıştı. … Denizaltı İsveç donanmasına ait bir şileple çarpışmıştı. O sırada 8 kişi güvertedeydi ve bunlardan 2'si pervaneye takılarak öldü, 1'i boğularak öldü, 5 kişi ise kurtarılabildi.
Dumlupınar Şehitleri nerede?
Kütahya Dumlupınar Kurtuluş Savaşı Şehitliği, Dumlupınar Meydan Muharebesi'nde ölen Türk askerleri anısına Kütahya'nın Dumlupınar ilçesinde 1992 yılında Kültür Bakanlığı tarafından yaptırılan şehitliktir.
Dumlupınar kaç kişi öldü?
Dumlupınar denizaltısı, 68 yıl önce 81 denizcimize çelikten mezar oldu. 4 Nisan 1953'te Çanakkale'nin Nara Burnu açıklarında İsveç bandıralı yük gemisinin çarpması sonucu 87 metre derinliğe batan Dumlupınar, Türk Deniz Kuvvetleri'nin Ertuğrul faciasından sonra en çok kayıp verdiği kaza oldu.
Dumlupınar Denizaltısı neden kurtarılamadı?
Kurtarma operasyonu artık iyiden iyiye zora girmiş olsa da dalgıçlar, 11 kez denizaltına inmeye çabaladı. Ne var ki 87 metre derinlikte olan Dumlupınar'a inmek mümkün olmadı. Dalgıçlar yine de inmeyi denese de şiddetli fırtına ve aşırı derinlikten dolayı Dumlupınar'a ulaşmayı başaramadı.
Ah Bir Ataş Ver neden yazıldı?
Ah Bir Ateş Ver Türküsü, Çanakkale Boğazı'nda Naboland isimli İsveç yük gemisi ile çarpışan Dumlupınar Denizaltısı'nın battığı kazada ölen askerler için yazılmış Ege Yöresi'ne ait bir ağıt.
Dumlupınar Şehitleri nasıl şehit oldu?
4 Nisan 1953 günü I. İnönü denizaltısı ile Akdenizdeki NATO Blue Sea tatbikatından dönerken 86 kişilik mürettebatı ile deniz kazası sonucu batan Türk denizaltısıdır.
Dumlupınar Şehitleri nasıl öldü?
68 yıl önce, Dumlupınar Denizaltısı Çanakkale Nara Burnu açıklarında yük gemisiyle çarpıştı. Karanlık sulara gömülen Dumlupınar'da 81 denizci şehit oldu. Yaşananlar, Türk denizcilik tarihinin en acı olaylarından biri olarak kayıtlara geçti.
Dumlupınar gemisi çıkarıldı mı?
Teknoloji yetersizliği yüzünden bir türlü ulaşılamayan Dumlupınar'ı 1958'de Deniz Kuvvetleri buldu. Kazanın 50'nci yılında ise ikinci kez inilerek çekim yapıldı