Reklamcılıkta GRP nedir?
GRP (Gross Rating Points) Nedir? Televizyon kanallarındaki bir reklamın belirli bir süre içerisindeki brüt izlenme oranı, elde edilen reytinglerin toplamı, yayınlanan her reklamın aldığı reytinglerin toplamıdır.
Sov ne demek medya?
SOV (Share of voice), GRP payı, sektörün toplam GRP düzeyinden markanın aldığı pay demektir.
Reach ne demek medya?
Reach; markanın kaç kişinin önüne çıktığını, kaç kişiye ulaştığını veya potansiyel müşterilere ne kadar teşvik edici fırsatlar sunabildiğini gösterir.
ATS nedir medya?
ATS : Average Time Spend Hedef tüketicinin televizyon izlemek için ayırdığı zamanı ifade eder.
PT Opt ne demek?
Off prime time olarak bilinen kuşak saat prime time kuşağının dışında kalan ve görece olarak seyircinin televizyon yayınlarına daha az rağbet gösterdiği 07.00 ile 19.59 arasındaki zaman dilimidir. … Bunun sebebi bu zaman diliminin iş saatlerinde olmasıdır.
Reach nedir medya planlama?
Erişim (reach) Belirli hedef kitle ve belirli zaman dilimi dâhilinde reklam kampanyası ile ulaşılan (reklam mesajına maruz kalan) kaç farklı kişi olduğunun hesaplanmasıdır.
Medya planlamada kullanılan temel kavramlar nelerdir?
- Bütçe,
- Satın alma çevrimi,
- Rakiplerin reklamları,
- Marka sadakati,
- Reklamın yaratıcılığı,
- Medyanın durumu.