Nasıl İsveç vatandaşı olurum?
İsveç vatandaşlığına geçebilmek için bir kısa bir de uzun bir uygulama bulunmaktadır. Kısa olan uygulamaya göre vatandaşlık hakkı için 18 yaşında olmak, 5 yıl İsveç'te yaşıyor olmak yasada yer alan 3 dilden birini bilmek, topluma uyumu kanıtlamak ve en az 1,5 yıl çalışmış olmak gereklidir.
İsveç kaç yılda vatandaşlık veriyor?
İsveç'te 5 yıl yaşamak ve ikamet etmek şartıyla oturum izni varsa İsveç vatandaşlığına başvuru yapılabilmektedir. 1 Nisan 2015 yılından itibaren İsveç vatandaşlığına başvuru yapmak ikamet ya da ikametgah hakkı daimi ikamet iznine denk gelmektedir. İsveç'te 5 yıl yaşamış olmak şartı aranmaktadır.
İsveç’te daimi oturum izni nasıl alınır?
AB / AEA vatandaşları Bir AB / AEA vatandaşı iseniz, “ikamet hakkınızı” İsveç'teki İsveç Göçmenlik Ajansı'na kayıt etmeniz gerekir. Yakın aile bireyi bir AB / AEA vatandaşı değil ise, size oturum izni gerekebilir ve varışınızdan sonra İsveç Göçmenlik Ajansı'ndan başvurabilirsiniz.
İsveç göçmen alıyor mu?
İsveç'teki işvereniniz bir iş teklifini tamamlayarak başvurunuzu başlatacaktır. … İsveç Göçmenlik Ajansı başvurunuzun sürecinde sizinle irtibatı bu e-posta üzerinden sağlayacaktır. İnternet sitesi üzerinden yapılan başvurular, inceleme ve karar verilmesi için direkt olarak İsveç Göçmenlik Ajansı'na gönderilmektedir.
İsveç vatandaşı olmak için ne kadar para lazım?
İsveç'te en az 300 bin Euro değerinde gayrimenkul yatırımı yapan kişilere konsolosluk tarafından 5 yıl geçerli oturum izni vizesi verilmektedir. İsveç oturum izni için gerekli evraklar yanında kişinin sahip olduğu gayrimenkulün tapusu ve bu evrakların İsveççe tercümesini de evraklar arasına eklemesi gerekiyor.
En kolay vatandaşlık hangi ülkeden alınır?
Malta pasaportu, AB vatandaşlığı almak isteyen herkesin izlemesi gereken en kolay seçenektir. Malta, ülkeye bağış ve yatırım kombinasyonu karşılığında 15 aydan daha kısa bir sürede vatandaşlık vermektedir.
İsveç vize ücreti ne kadar?
Schengen vize başvurusu yapmanıza gerek yoktur. İsveç vize başvuru ücreti 170 TL + 75 TL vize başvuru merkezine servis ücreti olarak ödenmektedir. · Ücretli çalışanlarda veya ayrılanlarda; Son 3 aya ait maaş bordrosu ve kurum kimliğinin fotokopisi.